Idesco

Idesco Oy on RFID-teknologian asiantuntija yli 30 vuoden kokemuksella. Tuotteitamme ovat RFID-lukijat ja -tunnisteet, matkapuhelimella sisäänpääsyn mahdollistavat mobiilitunnistusratkaisut, järjestelmiä ohjaavat kontrollerit ja RFID-lukijan sisältävät kosketusnäyttöpäätteet. Tuotteidemme avulla kerätään tietoa ja parannetaan turvallisuutta erilaisissa kulunvalvonta-, ajoneuvontunnistus- ja logistiikkasovelluksissa ympäri maailmaa.

Kulunvalvontaratkaisujen edelläkävijä

Kulunvalvonta on yksi tärkeimmistä RFID:n sovellusalueista. Samalla, kun järjestelmä päästää sisään vain siihen oikeutetut henkilöt, se kerää tietoa kulkutapahtumista esimerkiksi työajanseurantaan. RFID:n avulla voidaan seurata, kuka on käynyt tiloissa tai käyttänyt tiettyä laitetta. Kulkemiseen voidaan yhdistää maksaminen tai esimerkiksi materiaalien kulutuksen seuranta tehdastiloissa. Kulunvalvontatunniste on paljon muutakin kuin pelkkä avain. Kulunvalvontajärjestelmän käyttäjä kantaa tunnisteessa mukanaan omia yksilöllisiä tunnistetietojaan, joiden avulla tiedetään, kuka on kulkenut, milloin ja missä.

Kulunvalvonnan mobiiliratkaisut ovat uusimpia kulunvalvontatuotteitamme. Palkittu Idesco Mobile Lite -ratkaisu tarjoaa monia ominaisuuksia, joita muissa vastaavissa ratkaisuissa ei ole, kuten tunnistautuminen ja ovesta kulkeminen puhelin taskussa. Tarvittaessa se ottaa puhelimissa valmiina olevat turvalukitusominaisuudet, kuten puhelimen sormenjälkitunnistuksen, osaksi järjestelmää. Idesco Mobile Lite on helppo ottaa käyttöön. Kulkutunnusta ei tarvitse hallinnoida pilvipalvelussa sähköpostien tai salasanojen avulla. Idesco Mobile Lite on turvallinen, koska puhelimen ja lukijan välillä toimiva Bluetooth-yhteys on salattu.

Jos organisaatiossa painotetaan kulkemisen helppoutta ja hygieenisyyttä, on Idesco Mobile Lite ratkaisu myös siihen. Ensimmäisellä turvatasolla kulkuoikeudet varmistetaan taskussa olevasta puhelimesta. Jos kohteessa on automaattisesti avautuva ovi, siitä voi kulkea kädet vapaana koskematta ollenkaan pintoihin tai esineisiin. Tälläinen kulkuoikeudet turvallisesti varmistava, mutta todella helppo ja hygieeninen tunnistusratkaisu sopii erityisesti sairaaloihin.

Idesco Mobile Lite -mobiilitunnistusratkaisu on palkittu Turvallisuus & Riskienhallinta -lehden ja Finnsecurity ry:n OHTO- eli Oikein hyvän turvallisuusoivalluksen vuoden 2020 innovaatiopalkinnolla.

Idesco Oy

Kotipaikka: Oulu